Individuel supervision og gruppesupervision

”Den, der tror han er færdiguddannet, er ikke uddannet – men færdig.”

Personlig og fagprofessionel kompetenceudvikling

Arbejdet med mennesker fordrer en høj faglighed, og nogle gange sker det, at vores intentioner og vores faglighed bliver udfordret, og vi kan blive puffet ud af vores faste ståsteder og væk fra vores værdier.​

Hvis vi ikke er opmærksomme på, når og hvorfor det sker, kan det på sigt resultere i afmagt, forråelse, stress eller udbrændthed.​ Jeg tilbyder supervision til psykoterapeuter, psykologer, læger, sygeplejersker, socialrådgivere, skolelærere, pædagoger, plejeforældre og alle andre, der arbejder med menneskers trivsel, læring og udvikling.

Supervision er et struktureret, dialogisk forløb, der typisk har fokus på både personlig og fagprofessionel kompetenceudvikling i arbejdslivet med det formål at skabe øget faglig og personlig bevidsthed, refleksion og handlemulighed i forhold til en arbejdsrelateret situation, en vanskelig opgave, svære beslutninger eller udfordrende relationer.

supervision

Mit faglige fundament

Hos mig bygger supervisionen på et psykodynamisk, neurovidenskabeligt og tilknytningsteoretisk grundlag, og som deltager får man, under trygge rammer, mulighed for at kigge på sig selv, sine arbejdsmetoder og sine relationer i arbejdet – herunder også de tanker og følelser, som kan være vanskelige at rumme.

Min brede erfaring inden for forskning betyder, at jeg ofte vil kunne henvise til relevant litteratur og
forskning samt introducere begreber og metoder, som kan være med til at give mere klarhed og orientering
i jeres praksisvirkelighed.

Kvalificeret udvikling af faglighed, samarbejde og trivsel

Supervisionen kan finde sted én-til-én eller i en personalegrupper. Her tilbydes et fortroligt rum, hvor samarbejdet og arbejdet med kerneopgaven kan italesættes med henblik på at finde nye og mere konstruktive måder at bruge hinanden på, eller komme ud af en fastlåst måde at være sammen på.

Der kan også være tale om indkøring af et nyt team eller decideret konfliktbearbejdning. Supervision kan give grupper ny vitalitet og tilbyde nye perspektiver på samarbejde og det at være fælles om en opgave – uden at det personlige ansvar bliver sat ud af kraft.

$

Skræddersyede kurser og undervisningsforløb